Wanneer je besluit gebruik te maken van de Digitale Personeelsmonitor zorgen wij, samen met jou, voor de inrichting van het product. De implementatie bestaat uit een aantal fases.
Fase 1: vaststellen inrichting Digitale Personeelsmonitor
Welke informatie wil je boven tafel krijgen en van wie? Welke functionaliteiten wil je wel aanzetten en welke niet? We stemmen dit zorgvuldig met jou af.
Fase 2: inrichten van de Digitale Personeelsmonitor
Wij richten de Digitale Personeelsmonitor in op de manier zoals we dat hebben afgesproken. In die tijd verzamel jij de ‘vaste gegevens’ die we kunnen inlezen in de Digitale Personeelsmonitor (al dan niet met behulp van een koppeling).
Fase 3: testen & verwerken feedback
Je wordt in staat gesteld om het systeem te testen. Een select aantal gebruikers kan worden uitgenodigd – bij wijze van pilotfase – om de vragen te beantwoorden. Deze fase is belangrijk doordat je medewerkers en managers in deze fase de gelegenheid krijgen om ‘gevoel’ te krijgen bij het werken met de Digitale Personeelsmonitor. De feedback die zij geven over bijvoorbeeld bepaalde vraagstelling is de input voor optimalisatie.
Fase 4: gebruikers voorbereiden / uitnodigen
Voordat je medewerkers en managers aan de slag gaan adviseren wij hen eerst te trainen. Deze training gaat niet over het systeem (want die is zeer gebruiksvriendelijk), maar over een stukje context en interpretatie met betrekking tot de input die gevraagd wordt. Kijk voor meer informatie bij ‘Training medewerkers‘.
Tevens krijgen gebruikers in deze fase toegang tot hun eigen unieke account.
Fase 5: live-gang
In deze fase zijn je medewerkers en managers aan zet en kun je actief monitoren. Jouw medewerkers en managers voorzien je van de informatie waarnaar je op zoek bent en waar je vervolgens veel goede dingen mee kunt doen!